REGAŁY PRZESUWNE/JEZDNE DO ARCHIWUM
Do 100% większa pojemność dzięki regałom przesuwnym.
Dostępne pomieszczenia są często za małe, by pomieścić szybko zwiększające się ilości dokumentacji wymagającej długoletniego przechowywania. Ważny jest bezpośredni i łatwy dostęp do wszystkich dokumentów. W takich sytuacjach idealnie sprawdzają się systemy regałów przesuwnych.
Regały jezdne dają możliwość stworzenia nawet o 100% większej pojemności przechowywania niż w przypadku standardowych regałów. Przesuwne szafy wymagają bowiem tylko jednego korytarza roboczego, którego lokalizacja zmienia się w zależności od potrzeb. Szyny jezdne mogą być umiejscowione na posadzce betonowej lub już istniejącej podłodze. Regały półkowe mobilne umieszczone na specjalnie do tego przygotowanych wózkach łatwo przesuwać w prawo i w lewo za pomocą korby umieszczonej w panelu przednim.
Jako producent wysokiej jakości regałów, oferujemy regały przesuwne zaprojektowane według Państwa indywidualnych potrzeb. Regały mobilne/regały jezdne są całkowicie dopasowane do charakteru Państwa biznesu- o ich wymiarach, ilości i rozstawie półek decyduje rodzaj składowanych akt i kubatura pomieszczenia.
Regały mobilne przesuwne – zalety zastosowania
- Niski koszt składowania w przeliczeniu na jednostkę składowanych akt
- Maksymalne wykorzystanie kubatury pomieszczenia
- Łatwość dotarcia do potrzebnych akt i dokumentów
- Bezawaryjna obsługa regału nie wymagająca użycia siły
- Całkowite bezpieczeństwo użytkowania regałów poprzez możliwość blokady regałów w dowolnym miejscu
- Regał obustronny zewnętrzny wyposażony w zamek pozwala zamknąć cały blok regałów, zabezpieczając tym samym składowane akta
- Szyny montowane na posadzce (najazdowe) lub wtapiane w posadzkę
- Estetyczna ściana osłaniająca regał od strony napędu wraz z szyldami do opisywania zawartości składowanych akt
BUDOWA REGAŁÓW JEZDNYCH
Konstrukcja torów jezdnych
Tory jezdne wykonane są z kształtownika profilowanego z blachy stalowej o grubości około 1,5 mm i ciągnionego pręta kwadratowego o przekroju około 16x16mm. Szyny jezdne wykonane są ze stali, zabezpieczonej antykorozyjne poprzez cynkowanie.
Tory mogą być wykonane jako:
- nawierzchniowe z blachami najazdowymi, które można przed przykręceniem do posadzki dogiąć bez użycia dodatkowych narzędzi po uprzednim wypoziomowaniu torów.
- wpuszczane w posadzkę, z wypełnieniem płytą laminowaną lub jako nawierzchniowe z blachami najazdowymi, które można przed przykręceniem do posadzki dogiąć bez użycia dodatkowych narzędzi po uprzednim wypoziomowaniu torów.
Ze względu na zmniejszenie nacisków jednostkowych na posadzkę, szerokość podstawy szyn jezdnych, powinna wynosić min. 75 mm, natomiast wysokość szyn jezdnych nie powinna być mniejsza niż 16 mm. Szerokość najazdu nie powinna być mniejsza niż 95 mm. Do szyn jezdnych muszą być zamontowane elementy oporowe zapobiegające przesuwaniu regałów poza obszar ich pracy.
Tolerancja montażu szyn jezdnych ± 1 mm na 1 mb szyny jezdnej. Szyny jezdne mają gładką konstrukcję.
Konstrukcja podwozia regałów jezdnych
Podstawa regałów wykonana jest z profili o grubości co najmniej 2 mm i wys. min 105 mm, zapewniających odpowiednią sztywność i trwałość. Do konstrukcji podwozia zamocowane są żeliwne koła jezdne i prowadzące, odpowiednio ułożyskowane na bezobsługowych łożyskach kulkowych, krytych. Na pierwszym torze zamontowane są koła prowadzące o wys. 120 mm i szer. 30 mm zapewniające równomierne przesuwanie regałów, na pozostałych torach koła jezdne o wys. 105 mm i szer. 30mm.
Podstawa wykonana jest z części (nie dopuszcza się spawanych w całość). Do każdej podstawy z obu jej stron z przodu i z tyłu regałów (a w przypadku długich regałów w środku długości) zamontowane są elementy antywywrotowe, zabezpieczające regał przed niekontrolowanym przechyłem i wywróceniem regałów. Dodatkowo każde podwozie regałów wyposażone jest z przodu i z tyłu w odbojniki gumowe o dł. min 30 mm, zabezpieczające przed zderzaniem się kolejnych regałów w ciągu. Całość jest zabezpieczona antykorozyjnie przez malowanie proszkowe na odpowiednio przygotowanej powierzchni w kolorze jasnopopielatym wg palety RAL 7035.
Konstrukcja korpusu regału przesuwnego do archiwum
Korpus wykonany jest ze ścian bocznych pełnych wykonanych z jednego kawałka blachy, wyposażonych w otwory do bezśrubowego mocowania półek na specjalnych zaczepach aluminiowych mieszczących się w obrysie półki. Półki górne przystosowane do przykręcenia do ścian bocznych dla zapewnienia lepszej sztywności konstrukcji. Całość zabezpieczona antykorozyjnie przez malowanie proszkowe na odpowiednio przygotowanej powierzchni do malowania. Ściany środkowe dzielące regał podwójny na połowę wykonane jako ściany pełne lub jako stężenia krzyżowe wykonane z płaskownika o gr. min 1,5 mm.
Konstrukcja półek
Półki o gr. 30 mm wykonane są z odpowiednio profilowanej blachy. Całość zabezpieczona antykorozyjnie przez malowanie proszkowe na odpowiednio przygotowanej powierzchni do malowania. Malowanie odbywa się po wykonaniu wszelkich otworów. W przypadku regałów ze stężeniami krzyżowymi połowa półek wyposażona jest w dodatkowy ogranicznik przesuwu zamontowany luzem między dwoma pólkami o wys. min. 25 mm.
Konstrukcja mechanizmu napędowego
Napęd regału jezdnego do archiwum odbywa się za pomocą trójramiennego pokrętła, przekładni łańcuchowej zębatej i wałków napędowych zakończonych sprzęgłami. Trójramienne pokrętła są zakończone ruchomymi gałkami. W korpus pokrętła wbudowana jest blokada z dwoma trzpieniami blokującymi umożliwiająca zablokowanie regału w każdym miejscu trasy przejazdu regału.